Η κατανόηση της θεωρίας των χρωμάτων δεν αφορά μόνο τους καλλιτέχνες. Είναι χρήσιμη σε όλους όσους ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τον τρόπο που επικοινωνούν, δημιουργούν ή διακοσμούν. Από την επιλογή της κατάλληλης απόχρωσης πουκάμισου για μια επαγγελματική συνάντηση μέχρι τον σχεδιασμό ενός δωματίου που αποπνέει ηρεμία, το χρώμα είναι παντού γύρω μας και έχει δύναμη.
Στον σχεδιασμό προϊόντων, το χρώμα δεν είναι απλώς ένα διακοσμητικό στοιχείο. Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν το χρώμα στρατηγικά για να επικοινωνήσουν ισχυρά μηνύματα, να επηρεάσουν τα συναισθήματα των χρηστών και να διαμορφώσουν την αντίληψη για μια εταιρική ταυτότητα. Όταν γνωρίζετε τα βασικά της θεωρίας των χρωμάτων, μπορείτε να δημιουργήσετε χρωματικά σχήματα που ενισχύουν την αλληλεπίδραση.
Όπως είναι γνωστό, διακρίνουμε τα χρώματα σε 2 βασικές κατηγορίες: στα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και στα δευτερεύοντα- συνδυασμοί των βασικών χρωμάτων (πορτοκαλί, πράσινο, μωβ), ενώ υπάρχει και μία τρίτη κατηγορία, η οποία αποτελείται από την ανάμειξη ενός βασικού χρώματος με κάποιο από τα δευτερεύοντα. Μάλιστα, αυτή η θεωρία ανεπτυγμένη κατά το 1666, από τον Isaac Newton συμπεριλαμβάνει και την χρωματική ρόδα, η οποία επιτρέπει την καλυτερη κατανόηση τόσο των χρωμάτων, όσο και των σχημάτων που διευκολύνουν τις χρωματικές μας επιλογές (συμπληρωματικά, μονοχρωματικά, αναλογικά, τριαδικά και τετραδικά).
Έχοντας τα παραπάνω oφέλη στο μυαλό μας, η επιλογή του χρώματος έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας, ειδικά όταν εστιάζει στα conversions. Οι μεγάλες αντιθέσεις χρώματος μαγνητίζουν το μάτι και το οδηγούν να εστιάσει σε μία διαφήμιση του site ή σε ένα συγκεκριμένο σημείο, όπως το call to action. Χρώματα όπως το κίτρινο και το κόκκινο συνήθως τραβούν περισσότερο τα βλέμματα.
Η θεωρία των χρωμάτων λοιπόν, είναι ένα ισχυρό εργαλείο στο μάρκετινγκ, καθώς το χρώμα επηρεάζει άμεσα τη συναισθηματική αντίδραση, τη συμπεριφορά και τις αποφάσεις των καταναλωτών. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τα χρώματα στρατηγικά μπορούν να επικοινωνήσουν ισχυρά μηνύματα, να ενισχύσουν την ταυτότητά τους και να προσελκύσουν το κοινό τους.
Μερικά χρήσιμα tips από εμάς, για εσάς:
- Γνωρίστε το κοινό σας: Κάθε κουλτούρα αντιλαμβάνεται τα χρώματα διαφορετικά. Εξατομικεύστε την επιλογή σας με βάση το target audience.
- Συνδυασμοί χρωμάτων: Χρησιμοποιήστε σχήματα χρωμάτων, όπως συμπληρωματικά ή αναλογικά, για να ενισχύσετε την αισθητική.
- Ισορροπία: Μην υπερφορτώνετε το υλικό σας με πολλά χρώματα. Διατηρήστε καθαρό και συνεπές design.
Kandinsky said that “Color is a power which directly influences the soul.”
We say that WE are the influencers of the soul.