Εσύ τα έμαθες τα νέα του Instagram;
Το Instagram εξετάζει μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο εμφάνισης των story highlights στα προφίλ των χρηστών.
Όπως μας πληροφορεί ο επικεφαλής του app, Adam Mosseri, τα highlights, που μέχρι τώρα βρίσκονταν σε κυκλικά εικονίδια πάνω από το πλέγμα των αναρτήσεων, ίσως μεταφερθούν σε μια ξεχωριστή καρτέλα με το εικονίδιο σχήματος μιας καρδιάς. Αυτή η αλλαγή στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο καθαρού και απλού σχεδιασμού για το προφίλ των χρηστών, δίνοντας έμφαση στις πιο πρόσφατες αναρτήσεις και τα stories.
➖Γιατί όμως αυτή η αλλαγή;
Περισσότερο θα αποτελέσει μέρος της γενικότερης στρατηγικής του Instagram να προσφέρει έναν πιο streamlined σχεδιασμό, μειώνοντας την οπτική ακαταστασία, προβάλλοντας περισσότερο το περιεχόμενο που βρίσκεται “above the fold” – δηλαδή αυτό που είναι άμεσα ορατό όταν κάποιος επισκέπτεται ένα προφίλ. Παράλληλα, ενισχύεται η διαφοροποίηση μεταξύ των highlights, τα οποία πλέον θεωρούνται πιο στατικό περιεχόμενο, και των stories, τα οποία παραμένουν προσωρινά και πιο εφήμερα.
Η μετακίνηση των highlights σε ξεχωριστή καρτέλα αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες και οι επιχειρήσεις θα προσεγγίζουν το προφίλ τους.
Παρατηρούμε ότι η στρατηγική του Instagram εστιάζει στην απλότητα και την καλύτερη παρουσίαση του πιο πρόσφατου και δυναμικού περιεχομένου. Ωστόσο, αυτή η αλλαγή μπορεί να έχει διπλή επίδραση στην αλληλεπίδραση των χρηστών.
Συγκεκριμένα, επιτυγχάνοντας καθαρότερη εικόνα προφίλ, αυτά γίνονται πιο ελκυστικά στο μάτι, διευκολύνοντας τους χρήστες να επικεντρωθούν στις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, προσφέροντας έτσι μια αναβαθμισμένη εμπειρία για τον χρήστη. Η απλότητα στον σχεδιασμό θα βοηθήσει τους επισκέπτες να περιηγηθούν πιο εύκολα στο περιεχόμενο ενός προφίλ, άρα η πληροφορία παρέχεται πιο γρήγορα, χωρίς να “κουράζει” τον χρήστη. Ακόμη, οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να επωφεληθούν από την αυξημένη προσοχή στα stories, τα οποία έχουν αποδειχθεί πιο αποτελεσματικά για τη δημιουργία του engagement.
Ωστόσο, η μειωμένη ορατότητα των highlights θα έχουν ως αποτέλεσμα τον επανασχεδιασμό της στρατηγικής των επιχειρήσεων και των influencers, καθώς αυτοί βασίζονταν στα highlights ως βασικό μέσο παρουσίασης προϊόντων, υπηρεσιών ή πληροφοριών (π.χ. FAQs, δράσεις, προσφορές). Η αλλαγή μπορεί να επηρεάσει και τους δημιουργούς περιεχομένου, οι οποίοι ίσως χρειαστεί να βασιστούν περισσότερο σε αναρτήσεις και reels για να προσελκύσουν το κοινό τους, αλλά και σε μία διαφορετική συχνότητα των stories, λόγω του εφήμερου χαρακτήρα τους. Ωστόσο, όλα αυτά ίσως οδηγήσουν και σε αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών: του κοινού, καθώς ενδέχεται να χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα προσαρμογής, το προσωρινά θα προσδώσει μείωση της αλληλεπίδρασης.
➖Θέλεις να μάθεις τι προτείνουμε;
- Δημιουργία ελκυστικών stories, εστιάζοντας στο πώς θα κάνετε τον χρήστη να προσέλθει στο προφίλ σας ή σε call-to-action ενέργειες.
- Δώστε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα παρά στην ποσότητα των highlights και προσαρμόστε τη θεματολογία τους ώστε να παραμένουν διαχρονικά και χρήσιμα.
- Προσπαθήστε να αυξήσετε το engagement και σε άλλα σημεία του προφίλ. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε τις αναρτήσεις και τα reels- και να τα εξαντλήσετε- αλλά για να κρατήσετε ζωντανή την αλληλεπίδραση, μπορείτε να εστιάσετε και στις live μεταδόσεις, των οποίων η χρήση δεν εντοπίζεται συχνά.
Έτσι, μπορούμε να πούμε πως η αλλαγή αυτή αντικατοπτρίζει τη στρατηγική του Instagram να παραμείνει ανταγωνιστικό και φιλικό προς τον χρήστη, αλλά απαιτεί και την προσαρμογή από τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ως εργαλείο μάρκετινγκ. Εάν αξιοποιηθεί σωστά, η ανανέωση αυτή μπορεί να προσφέρει νέες ευκαιρίες για δημιουργικότητα και αύξηση της διάδρασης με το κοινό.
Εσένα πως θα σου φαινόταν μια τέτοια αλλαγή;